SEO staat voor Search Engine Optimization. In Nederland zeggen we “zoekmachine optimalisatie”. Maar waar is het goed voor?
Om bezoekers op je website te krijgen is het natuurlijk belangrijk dat je website in eerste instantie gevonden wordt. En aangezien jij en ik vandaag de dag in bijna alle gevallen als eerste onze grote vriend Google als zoekmachine gebruiken om iets op te zoeken, is het dus extreem belangrijk om een goede positie te hebben in de zoekresultaten van Google. Met alleen een mooi webdesign kom je immers niet bovenin de zoekresultaten te staan.
Heb jij je website door ons laten bouwen? Dan heb je geluk, want jouw website is dan sowieso al zoekmachine vriendelijk. Dat wil zeggen dat deze al goed opgepikt wordt door Google en andere zoekmachines echter, om op de eerste pagina van Google te komen is een zeer uitgebreide zoekmachine optimalisatie strategie nodig. Niet de voorkant van je website maar juist de achterkant van je website moet bijvoorbeeld helemaal geoptimaliseerd worden. Aspecten zoals de snelheid van je website, de omschrijving van je pagina of de paginatitel, de mobiele optimalisatie en nog veel en veel meer. Je website dient op een paar honderd punten te voldoen aan de richtlijnen van google. Simpelweg niet iets wat je zelf kunt doen omdat het specialistisch werk is.
Op basis van een technische analyse van je website kijken we op welke punten wij deze kunnen optimaliseren voor een betere ranking in de zoekresultaten. Heb je al een webbouwer? Dan kan deze met het rapport dat je van ons krijgt aan de slag om je website te optimaliseren. Met behulp van tools zoals Google webmaster en bijvoorbeeld Google Analytics kunnen we inzicht krijgen in het gedrag van je bezoekers en hoe ze op jouw site terecht zijn gekomen. Daarnaast hebben wij onze eigen software programma’s om je website nog beter te optimaliseren.
Kunnen wij jou de eerste plek in Google garanderen? Nee, niet met zoekmachine optimalisatie. Dat kan niemand. Je concurrentie zit namelijk niet stil en zal hier ook mee bezig zijn. Degene die het meeste tijd in een goede strategie stopt zal over het algemeen het hoogst scoren.
Kunnen wij een top 10 plek garanderen? Dat zeker! Ook op sterk concurrerende zoektermen.
Nu zijn er veel steakhouse restaurants in de Achterhoek en is er behoorlijk wat concurrentie. Wij hebben eerst onderzoek gedaan welke zoektermen mensen gebruiken wanneer zij op zoek zijn naar een steakhouse in desbetreffende regio.
Veel gebruikte zoektermen:Wij hebben onszelf extra uitgedaagd door te kijken of we mensen uit Twente eventueel naar het restaurant kunnen krijgen. Hiervoor hebben we de zoekterm “steakhouse Twente” gebruikt. Open nu een Google browser en zoek op één van de bovengenoemde zoektermen en je zal zien dat op iedere zoekterm Achterhoek Steakhouse op de eerste pagina van Google staat. Zelfs als je zoekt op een steakhouse in Doetinchem (grote plaats in de buurt met meerdere steakhouse restaurants) staat Achterhoek Steakhouse heel hoog in de resultaten.
Handige informatie voor ondernemers: