SEO Techniek

Wat is technische Search Engine Optimization?

Wanneer wij spreken over het integreren van technische SEO, zorgen wij ervoor dat alle technische aspecten van je website op een dusdanige manier verbeterd zijn, dat dit de positie van de website pagina’s hoger laat scoren in zoekmachines zoals Google. Dit resulteert in meer verkeer naar je website, wat mogelijk weer meer leads en conversies genereert.

huisstijl
huisstijl

Waarom heb je technische SEO nodig?

Doordat Google en andere zoekmachines altijd de best mogelijke resultaten willen weergeven, nadat een zoekopdracht is uitgevoerd, hebben zij bepaalde richtlijnen waar een website aan moet voldoen.

Deze richtlijnen worden nagelopen met hulp van Google-robots. Deze robots “crawlen” en evalueren webpagina’s op basis van allerlei factoren. Sommige factoren worden gebaseerd op de ervaring van de bezoeker, zoals de snelheid van het laden. Een andere factor is de duidelijkheid van de tekst op de pagina. Komt deze wel overeen met de zoekopdracht? Past deze wel bij de rest van je webpagina’s? Oftewel, zit de structuur van je website goed in elkaar?

De beoordeling van deze factoren werkt ook andersom: mocht je technische fouten hebben in de back-end of front-end van je website, kan dit je score in Google verslechteren.

Om bovenstaande redenen is het van belang dat je website SEO technisch goed in elkaar steekt, en wij helpen je hierbij! Laat je website door VenDesign bouwen, en je weet zeker dat deze SEO technisch uitstekend aan jou opgeleverd wordt.

Huisstijl laten maken

stripe

Het maakt niet uit in wat voor soort branche je werkt, wanneer je succesvol wilt zijn, zul je een solide merk moeten opbouwen.

Je huisstijl - die alles omvat, van je logo tot je typografie en je kleurenpalet - is wat je uniek maakt. Het is wat je onderscheidt van de concurrentie en je klanten laat weten wie je bent en waar je voor staat. Als je merk een hamburger is, is je merkidentiteit de 'speciale saus'.

Het ontwerpen van een huisstijl is niet altijd even makkelijk, maar wel heel belangrijk. En omdat het zo belangrijk is, is het geen taak die je zomaar even zelf tussendoor kan doen. Er komt veel (denk) werk bij kijken om een merk vanaf de grond af op te bouwen. Creativiteit en “out-of-the-box” kunnen denken zijn geen overbode luxes.

Hoe ontwikkel je een goede huisstijl?

Als startende ondernemer beschik je meestal niet over de basismiddelen om je merk te lanceren (zoals een logo, website of visitekaartje). Misschien weet je ook nog niet precies in welke richting je wil inslaan met je merk en huisstijl? Gelukkig ben jij op deze pagina terecht gekomen. Wij helpen je verder! Met een heel team aan creatieve specialisten, kunnen wij je een verscheidenheid aan input geven. Daarna kies jij welke kant je op wil en wij werken dit verder uit tot in de details. Vervolgens werken we samen om je stijl te perfectioneren.

Waaruit bestaat een huisstijl?

Wanneer we een huisstijl ontwikkelen kijken we voornamelijk naar vijf basiselementen: je logo, het kleurenpalet, de typografie, gebruik van grafische elementen en de tone of voice.

Logo

Met behulp van een sterk logo vergroot je de herkenbaarheid van je merk, en bepaal je de uitstraling van je bedrijf. Het is belangrijk dat jouw logo sterke positieve associaties creëert bij je merk. Dit zorgt ervoor dat een merk blijft hangen bij je doelgroep.

Kleurenpalet

We gebruiken een kleurenpalet om je boodschap te ondersteunen. Kleuren roepen associaties op, afhankelijk van cultuur en generatie. Als jij rust wil uitstralen, kies dan geen schreeuwende kleuren. Een verkeerde associatie roept tegenstrijdige gevoelens op en brengt de kijker in verwarring. Blauw en rood (primaire kleuren) zijn de meest gebruikte kleuren bij merkcreatie, en onthouden we ook het best.

Typografie

Met typografie kun je je onderscheiden. Welk lettertype past het beste bij jouw merk? Helpt het je boodschap te versterken? Eerst kijk je naar de leesbaarheid van een lettertype, en daarna kijk je pas of je het lettertype vind passen bij je merkidentiteit of niet.

Gebruik van grafische elementen

Je wil dat al je media uitingen passen bij je bedrijf, dus alle illustraties, foto’s en video’s die je gebruikt moeten passen binnen het totaalplaatje. Daarom zouden we het ook afraden om fel gekleurde smileys te gebruiken, als je bedrijf luxe horloges verkoopt. Zorg dat je één lijn trekt als het gaat om je visuele uitingen.

Tone of voice

Hoe communiceer je met je klanten? Hou deze manier van communicatie aan bij al je uitingen. Ben je zakelijk en formeel in je taalgebruik? Ben je aanmoedigend of juist hard en confronterend? Je manier van communiceren moet passen bij je doelgroep.

SEO technieken die we bij VenDesign standaard toepassen

goedkoop-website-laten-maken-whiteboard

1. Mobiel geoptimaliseerd

Google heeft een index uitgerold waardoor het belang van een mobiel geoptimaliseerde website met de dag toeneemt. Wij leveren “mobile first” geoptimaliseerde websites.

goedkoop-website-laten-maken-whiteboard

2. Supersnelle laadtijd

Heeft directe invloed op de ranking in Google..

goedkoop-website-laten-maken-whiteboard

3. Duidelijk interne koppeling-structuur

Zorgt voor een goede doorzoekbaarheid van je website.

goedkoop-website-laten-maken-whiteboard
goedkoop-website-laten-maken-whiteboard

4. Geen “Duplicate Content”

Met dezelfde inhoud (ook wel “duplicate content” genoemd) op twee pagina’s weet Google niet welke beter is. Daardoor kunnen ze beide lager scoren.

goedkoop-website-laten-maken-whiteboard

5. Veilige verbinding (SSL Certificate)

HTTPS zorgt ervoor dat niemand gegevens kan onderscheppen tussen de browser en de website. Je login gegevens zijn dus veilig.