Wat is Neuromarketing
Noah    14 januari 2016

Wat is Neuromarketing


Bij Neuromarketing wordt gekeken middels fMRI onderzoek hoe het menselijk brein reageert op bepaalde aspecten en hoe dit omgezet kan worden in bijvoorbeeld een sale op je website. Inmiddels wagen steeds meer marketing specialisten zich aan deze moeilijke vorm van marketing waarbij technieken uit de neurowetenschap worden ingezet voor marketing doeleinden.

What pushes the “Buy Button?”
In 2004 schreef Sandra Blakeslee een zeer interessant artikel voor The New York Times met als titel; “If your brain has a “buy button”, what pushes it?” De naam zegt het eigenlijk al en eigenlijk heeft ieder mens wel zo’n “koop knop”. Iets wat de hersenen doet beslissen om een aankoop te doen. En om erachter te komen hoe je die “koop knop” in werking stelt, is het belangrijk om te beginnen bij de basis, je hersenen.

De hersenen
Je hersenen bestaan als het ware uit 3 delen. De Neocortex, die ervoor zorgt dat wij bijvoorbeeld kunnen bewegen. Het Limbisch systeem zorgt er bijvoorbeeld voor dat je gemotiveerd bent of emoties hebt. En als laatste de hersenstam die ervoor zorgt dat de belangrijkste functies van je lichaam werken.

Functies:
Neocortex (Mensenbrein) zorgt onder andere voor:

  • Het zelfbewustzijn van gedachten en emoties
  • Logisch nadenken
  • Het kunnen stellen van doelen
  • Zelfreflectie
  • Oplossend vermogen
  • Leren, taken verrichten en plannen
  • Het vermogen om gepast gedrag te kunnen kiezen


Limbisch systeem (Zoogdierenbrein):
  • Gevoelens
  • Emoties


Hersenstam (Reptielenbrein of Cerebellum):
  • Vluchten of vechten
  • Temperatuur regulatie
  • Hormonale controle
  • Honger
  • Dorst
  • Adem regulatie
  • Hartslag regulatie


Internet Psychologie
Met het combineren van Internet en Neurowetenschap ontstaat wat wij noemen; “Internet Psychologie”, oftewel Neuromarketing. Wij proberen met VenDesign zoveel mogelijk internet psychologie toe te passen aan de op maat gemaakte websites van onze klanten. Dat wil zeggen dat wij ons webdesign volledig aanpassen aan de denkwijze van een bezoeker. Door middel van neuromarketing zorgen wij ervoor dat de klant het juiste pad bewandelt op jouw website die uiteindelijk leidt tot een verkoop of een offerte. Belangrijk daarin is om eerst de juiste emotie te kweken (zoogdierenbrein) bij een product zodat jouw bezoeker het gevoel krijgt een bepaald product te moeten kopen en vervolgens dusdanig van informatie voorzien dat er voor zorgt (mensenbrein) dat jouw bezoeker de beslissing ook daadwerkelijk maakt om iets te kopen. En met behulp van A - B testen kunnen wij exact achterhalen welke techniek het meeste resultaat haalt.

Handige informatie voor ondernemers:
Facebook marketing  |  Neuromarketing  |  Online sales tips  |  Responsive website  |  SEO  |  Wat is een goede website  |  Webteksten schrijven  |  
Logo footer website
Tuindorpstraat 61
7555 CS Hengelo
Overijssel

  info@vendesign.nl
  074 20 20 567
  06 253 77 558   Whatsapp

Social Media


VenDesign Erkend leerbedrijf