Zo schrijf je een paginatitel en meta description
 Noah      29 maart 2021

Zo schrijf je een paginatitel en meta description

We haken even in op onze #toptipfriday post. Onze tip van ons, voor jullie, ging namelijk over SEO:

Met de zoekwoordenplanner van Google zie je wat het zoekvolume van een bepaald woord is. Doe hier onderzoek naar, kies de beste zoekwoorden die overeenkomen met de informatie die jij aanbiedt en zet ze in. Zo ben je gericht bezig met inspelen op de behoefte van je doelgroep. | #toptipfriday

Maar met alleen zoekwoorden ben je er nog niet. Wil je nou echt hoog scoren in Google, zorg dan voor een sterke paginatitel en een nog sterkere meta-description. Dit zijn namelijk de eerste onderdelen van jouw website, die een zoeker op Google ziet. Een goede paginatitel en meta-description verhogen je CTR!

meta description

Paginatitel Een paginatitel moet eruit springen, hij moet namelijk de aandacht trekken van potentiële bezoekers. De titel moet duidelijk weergeven waar de pagina over gaat. Zorg daarom voor een korte titel, waar in een verhalende vorm 1 à 2 zoekwoorden terug te vinden zijn. Schrijf voor je potentiële bezoeker, ga na waar hij/zij naar op zoek is. Zorg ervoor dat je de inhoud van de pagina, terug laat komen in de titel. Dit voorkomt dat bezoekers meteen weer wegklikken, waarmee je dus het bouncepercentage laag houdt.

Meta-description Een meta-description wordt gezien als een korte samenvatting van de inhoud van je webpagina. Zorg ervoor dat je belangrijkste zoektermen hierin verwerkt zijn en dat de aan te houden lengte bestaat uit 155 tekens.

Maak tijdens het schrijven gebruik van je USP’s en activeer de potentiële bezoeker om door te klikken. Als je niets invult, is de kans groot dat Google de meta-description zelf invult.

TIP! De Yoast plug-in Maak je je website in WordPress? Maak dan gebruik van de Yoast plug-in. Met deze plug-in optimaliseer je je website en wordt het genereren en doorvoeren van keywords erg makkelijk gemaakt. De plug-in laat je tijdens het schrijven, precies weten wat er wel of niet goed is aan je paginatitel en/of meta-description. Je kan het gemakkelijk aanpassen, hierdoor zit je altijd goed!